Monday, September 22, 2014

40. Cucur Sayur

Assalammu'alaikum


Petang petang biasa kami akan minum. arini aku tibe tibe teringin nak makan cucur sayur. aku tengok dalam esbox ada kubis..dan kepala aku tiba tiba Tingggg!!!! hermmmmm......aku ada idea!!!! 

ambik kubis tu...aku ambik cili padi dan bawang serta ikan bilis..aku buat cucur sayur. siap!! dan cicah dgn Sos Kicap Pedas! yummi enak sekali....rasa nak lagi jer... cuba la. senang jer

Bahan-bahan

Tepung gandum dalam 4 senduk mcm tu
kubis belah dua dan hiris nipis
7 biji cili padi
2 biji bawang merah
1 pokok daun bawang
1 gengam ikan bilis
secubit baking powder
2 cubit garam & 1/2 sudu gula
serbuk kunyit (optional)
air ais/air biasa

Cara-cara

Campur semua bahan dan sekatakan. goreng dengan minyak yang panas dan makan dengan sos kicap pedas! 

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...