..... Love Is Beautiful....

Monday, April 11, 2016

90. Lepat Pisang

Assalamualaikum (",)

Dua ari lepas kami balik kpg mak mertua. As usual bila balik kpg jgn harap nak diet. Ader je benda dimakan di bawah pokok mangga mak yang. Wlupun cuaca skrg terlampau panas sampai aku rasa nak jer duduk dlm peti ice T_T

Emak pulak tetiba tunjuk pisang kat makcik Tipot....makcik ckp kadang buat lepat pisang, lempeng dan ape ntah lg...aku baru je ckp hmmmm sdp lepat pisang terus makcik cadangkan buat lepat kat mak.... ape lg mulalh projek yg ditemani si cilik ku Nur Aleesya













Bahan yg diperlukan
==================
.pisang ikut suka
.tepung gandum
.telung pulut
.gula nau
.gula pasir
.daun pisang yg di layur
.inti kelapa yg dicanpur gula nau

Cara-cara
========
Lenyekkan pisang guna cawan atau senduk. Klo pki tangan make sure ada glove yer =)

Campur tepung gandum lebih sikit dari tepung pulut. Gula nau 2 keping dan sedikit gula pasir. Agak agak ok ambik daun pisang dan tuang adunan atas daun dan letakkan inti kelapa. Bungkus hingga habis dan kukus hingga masak. Hmmmm.....sedapnya bila makan dah sejuk² =)

Makseh mak, uwan dan makcik serta kakmas n aleesya :-)

Gambar dah siap lupa snap la.....

Lebih kurang mcm ni lah kejadiannya tp ada inti ioll punyer