..... Love Is Beautiful....

Thursday, January 20, 2011

Syukran Jazilan Ya Allah


Saat ini..
hati terkenang seketika
minda mula berputar
detik demi detik cuba utk diimbau
Subhanallah, besarnya keAgungan-Mu ya Allah
Aku tidak pernah meminta utk memilikinya lagi
saat aku tau dia pergi meninggalkan aku
kala itu berbagai-bagai persoalan berlegar di ruang mata mindaku
hati ku bertanya..apakah salah ku?
dimana silap ku?
lantas air mata bercucuran
apatah lagi hati yg serapuh kaca
bisa remuk bagaikan serpihan-serpihan yg bertaburan
Namun..
kini aku semakin sedar
selagi kita bergelar manusia
Khalifah Allah di muka bumi
kita lah yg akan di uji
sejauh mana kita mampu utk menghadapinya
adakalanya kedukaan meragut perasaan belas
meragut perasaan cinta & kasih sesama insan
Tetapi harus kita ingati
apa yg ada di muka bumi hanyalah pinjaman semata2
pentas lakonan manusia sejagat
manusia didorong oleh hawa nafsu.
didorong oleh keinginan yg melampau
yg akhirnya menjadikan kita alpa dan leka
Cinta menjadikan aku bahagia
cinta menjadikan aku kenal kasih sayang
kenal erti PENGORBANAN
kenal erti cemburu, kenal erti sakit dan kecewa
malah CINTA jugak blh menjadikan seseorang BUTA
dan akhirnya BENCI apabila cinta putus di tengah jalan
Namun pada Mu ya Allah
aku selalu mengharap belas Mu
kerana hati ini ingin dan mahu
mencintai Mu melebihi cinta dari segala Cinta
Saat ini
aku bersyukur
kerana takdir Dia
aku temui jawapan nya
aku tidak pernah mengharap utk memiikinya lagi
kerna aku tau ada yg lebih baik utk nya
dan pastinya utk aku jua
Terima Kasih ya Allah
kerana setelah setahun lamanya
Kau tunjuki pada ku
kenapa ujian itu yg Engkau berikan padaku
Sekalung doa dan harapan
Moga kalian berbahagia hendaknya
hidup sejahtera dan gembira
Amin.



Tuesday, January 18, 2011

Alhamdulillah...
terlalu besar hikmah Mu ya Allah
terlalu agung pemberianMu
tidak dpt aku gambarkan rasa kesyukuran ku pada-Mu
terima kasih ya Allah
atas segala limpah kurnia
dan rahmat dari-Mu
moga hamba sentiasa di dalam lindungan Mu
amin ya rabbal alamin
Kebelakangan ini, terlalu banyak benda yg unexpected thing berlaku. Yg pasti apa jua yg aku hadapi saat dan ketika ini adalah satu ujian dan petunjuk yg Allah berikan kepadaku. Syukur alhamdulillah. Walaupun ada sedikit rasa terkilan dek kerana ditipu dan dipermainkan oleh seseorg insan namun aku tau Dia sentiasa ada bersama hambaNya yg teraniaya.
Terkadang sukar utk aku mempercayainya namun itulah hakikat yg aku harus terima. aku tidak meminta utk dibls atas apa jua perbuatan nya. cukuplah sekadar doa ku moga2 dia dan keluarganya berbahagia hingga akhir hayat. Pertemuan setelah hampir 1 dekad dengan nya sesuatu yg indah utk aku kenangi sbg seorg sahabat yg aku hormati seterusnya pernah singgah bertakhta di hati ini. Namun, saat itu jua ujian demi ujian datang menjengah..kemana harus ku tuju, kemana tempat utk ku mengadu dan mencari jalan..aku ingat lagi ramadhan 2010 saksi segalanya dan aku memohon padaNya agar hati yg serapuh kaca ini bisa dilindungi dan mendapat petunjuk dari-Nya...dan kini, setelah aku lalui liku2 hidup, aku telah menjumpai jawapannya atas apa jua keputusan yg dia telah tentuka utk aku sbg hambaNya..
Terima kasih pada Mu Ya Allah atas apa jua pemberian Mu yg tidak ternilai. Semoga ikatan perkahwinan yg bakal terbina kelak akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat. Amin
Dan kepada insan yg aku sayangi, Mohd Efendi Bin Alias, sesungguhnya sy tidak menyangka pertemuan kita, apatah lagi bermimpi utk memiliki lelaki sepertimu, namun dr segenap hati ini ingin ku katakan bahawa Allah telah menemukan kita dan semoga ikatan ini berkekalan hingga akhir hayat. Amin. sesunggahnya saya cintakan awak :)

Wednesday, January 12, 2011

Meniti Perjalanan 2010







Awal 2011...
banyak bende berlegar dlm otak aku
mana nak fikir tu & maner nak fikir ni
usia menginjak 28thn menjelang may 2011
ape sumbangan aku pada keluarga? pada majikan malah apa sumbangan aku pada kebajikan dan amal jariah? semakin elok kah tingkah laku ku? semakin elok kan ibadah ku? atau terlalu bnyk pancaroba yg dilalui dan yg bakal mendatang akan terus menghantui hidup ku??

2010...meninggalkan 1001 kenangan yg sukar utk d lupakan ttp sedikit sebanyak berlalu pergi meninggalkan kita yg bergelar manusia.

2010... aku bergelar tunangan kepada seseorg yg bernama Mohd Efendi bin Alias. 2010 meletakkan aku sebagai seorg penjawat bidang perakaunan yg sehingga dinihari adakalanya aku masih merasai kekurangan kepakaran dan skill dlm bidang yg penuh cabaran ini.

2010..aku ditinggalkan insan2 tersayang kerana yg Esa lebih menyayangi dan itulah takdir Allah yg tidak bisa utk kita menolaknya

2010..mengajar aku erti kepayahan melayari kehidupan dlm menyara sebuah keluarga..terbayang dek mata ku akan kelelahan dan peluh keringat ayah tercinta dan ibu di kala aku bergelar anak kecil yg kini telah menginjak dewasa..terima kasih ibu..terima kasih ayah..

2010..menjadi kan tahun antara yg terbanyak air mataku menitis...bukan kerana kekecewaan ttp belajar erti sebuah kehidupan...

2010.. meninggalkan kenangan indah bersama insan2 yg tersayang..wlu pun adakalanya sebuah kenangan yg terlalu singkat tp cukup bermakna hingga akhir hayat

2010.. detik pertemuan dan perpisahan dgn insan bernama sahabat seterusnya insan tersayang namun takdir Allah meletakkan ia sbg memori yg sangat singkat ttp ckp bermakna dlm kehidupan ku..buat mu...semoga berbahagia hendaknya..

2010..mengajar aku erti SABAR, erti CINTA, erti KASIH & SAYANG
mengajar aku erti CABARAN, PERSAINGAN, TOHMAHAN dan KRITIKAN membina


Kenangan ketia memancing bersama keluarga


Sahabat... semoga kenangan ini akan sentiasa diingati




Kini Lembaran baru telah bermula
2011...satu pertaruhah...di manakah letaknya dan kemana hala tuju ku?



Ya Allah ya Rab, ampuni dosaku
dari segenap tingkah lakuku, dalam sedar mau pun lena ku
aku tahu sesungguhnya terlalu banyak khilaf dan salahku
hukumi lah aku kerna aku takut NERAKA Mu..

Ya Allah
jgn Kau sesatkan aku
tunjuki aku jalan lurusMu
berikan aku kekuatan Mu
agar aku bisa terus bersama Mu
leka ku kerana nafsu
leka ku kerana aku lemah
kuatkan iman ku
tabahkan hati ku
kerna yg aku ada
hanya Rahmat Mu ya Ilahi..