Monday, September 22, 2014

37. Nasi Goreng Cornbeef Cheese

Assalammu'alaikum

Pagi ahad...aku awal pagi masak nasik goreng cornbeef. since encik suami ada and dia pun dah start jatuh hati dgn nasik goreng ni maka aku masak lah untuk sekeluarga. kalo sebut nask goreng cornbeef semua org dalam rumah ni suka. tp makesure beli yg halal ehh.. aku suka yg keluaran Brunei sebab confirm HALAL. dan tekstur masih sama dgn zaman 90's kami dulu. dulukan masa kami kecik kecik selalu makan cornbeef tp yang Malaysia punya. dulu memang murah, skrang pun murah RM4.++  mcm tu tp sangat2 diragui Halalnya dan tekstur dah tak sama mcm dulu. hanya yg Brunei ni je sama...so feveret sepanjang zaman la. yg ni satu tin harga RM18 kalo kat sini. kalo kat Brunei USB4.++ jer... rasa aku pernah kot bg resepi ni...jap jap aku kasi link...$%#% .eh eh...tak pernah la...huhu..ok takper jgn risau ni dier resepi aku nak tepek



Reseipi: Nasik Goreng Cornbeef Cheese
Sumber: Diri Sendiri

Bahan-bahan

1 tin cornbeef keluaran Brunei RM18 atau RM16
3 biji bawang merah
2 ulas bawang putih
1 labu bawang besar
8 biji cili padi
garam & aji
Seperiuk Nasi (aku 4 pot)
2 slices cheese  apa apa jenama

Cara-cara

Panaskan minyak. tumis bahan tumbuk seperti bawang merah, bawang putih dan cili padi. masukkan bawang besar.kacau sekejap. masukkan daging cornbeef. kacaukan selalu supaya tak hangus. bairkan sehingga daging nampak kering dan benar benar masak utk dptkan rasa yg enak nanti. masukkan garam dan aji. kemudian masukkan nasik. goreng hingga sekata dan masukkan cheese slice. siap untuk disaji.

Komen aku - > ni feveret aku!! so takde alasan utk aku kata tak sedap hahah..sebenarnya tak yah letak cheesepun takpe tp aku suka letak cheese nak bg lemak gittew...jom cuba....







No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...