..... Love Is Beautiful....

Wednesday, February 11, 2015

59. Nasik Goreng Jagung Planta

Assalammu'alaikum (",)

Ni adalah antara nasik goreng aku suka tapi jarang buat sbb nak beli jagung la...tp kalo dah ada bahan ni ari ari rasa nak makan hahha...padahal simple je pun..mungkin org lain tak suka atau ckp ekk elh nasik goreng jagung ja pon...kosong je mcm takde apa apa ....

tak pe aku tak kisah dan aku tak pedulik hahhaha...janji aku suke heeee :))

ok ni resepi sendiri paling kacangggggg aku rasa

Bahan-bahan

Nasik sejuk yg tak habis korang makan mlm tadi
Jagung Manis 2 senduk (ikut suka)
Bawang merah 1 biji (hiris nipis)
Bawang besar 1 biji (hiris halus)
Cili merah/cili api
Ikan bilis
Perasa
Planta

Cara
Panaskan planta dan biarkan cair. goreng dulu ikan bilis hingga garing dan ketepikan. Tumis bawang merah, bawang besar dan cili. kacau hingga nampak kekeuningan. masukkan jagung. jagung tu blh jugak direbus dahulu. taknak rebus dulu pun takper.  masukkan nasi dan kacau. tambah perasa. angkat dan taburkan ikan bilis. Siap

Kalo nak tambah tepur pun boleh tp jagung sahaja pun dah sedap manis manis jagung gittew....


SAYA JUAL: Cup Cake RED VELVET

Assalammu'alaikum (",)

Red Velvet.....melihat kpd rupapun kite dah terliur kerana warna yg sungguh menawan dan seksi gittew....

tp nak buat tu kadang kala rajin kadang kala teringin pulak nak beli je kan...okaysssss utk warga Miri anda blh dapatkan cup cake red velvet dengan harga RM1.30 sebiji

Whats App 014 - 685 6849 utk tempahan ya








SAYA JUAL : Biskut/Cookies Rainbow

Assalammu'alaikum (",)

Untuk warga Miri/Bintulu atau di mana mana anda berada, uoolsss blh dptkan terus Rainbow Cookies sekarang hanya dgn WhatsApp 014-685 6849

Harga : PROMOSI RM10 (35 pcs)
....Maaf promotion END....

Normal Price (Box)
RM15 35 40pcs
RM30 90 pcs
RM50 110 pcs


Also available for

Door Gift
Plastic/Box , (upon request)





FB: Hanni Hannani