Wednesday, March 4, 2015

Familia Day (p.i.c.n.i.c) !!!!

Family Day

Assalammu'alaikum (",)

1 march we all pergi picnic... a bit geram jugak le dgn adik adik aku..punyer lah aku WeChat adik adik aku ehh esok picnic..anyone wanna join.?? senyap seribu bahasa... ok..anggap jer takde yg perminat. pung pang pung pang buat kerja rumah, jalan kejap then mlm tido...tet tet tet tet...wechat berbunyik..eh sapa pulak ni.... dpt gmbr sayap ayam dan tongken ayam yg di perap...wei.....tokrang tok...sfsf*&^$&*#&$ aku bising....rupanya last minutes nak pergi...stresss nya rasa dah lah aku tak beli apa apa ...ok fine esok aku carik ada ada dlm peti ice...









Pagi....awal lepas subuh terus g dapur ni..mencari apa yg ade...ahhh semua takde even mee...so ??? haaa maggie...buat maggie goreng ler..alamak telur pun baru habis semalam...aiyoooo...apa aku nak bawak ni...ceng ceng ceng....aku tengok NOXXA presure cooker aku...okeh...ni yg bagus ni....mak kamek masak nasik goreng lok (mak saya masak nasik goreng dulu).. dengan hanya 7 minit + 2 minit basuh dan panaskan periuk tu nasik aku masak...aper lagi...siap nasik goreng ala Cart aku...hhahahahaha










pung pang pung pang..siap 7:30 pg bertolak...orite kereta aku, aku sumbat budak budak semua. kami yg sampai dulu tau... kita bahagikan tugas memasing. ade yg sediakan tempat BBQ, ada yg kemas alas tempat duduk, ade yg guide budak budak main pasir.... yehoooo...... aleesya siap buat kek ihihihi...nasib baik awal, kalo tak full dah beach tu....yeahhh...ni hasil picnic we all.....


Ok, payung ditaja oleh Petronas
Venue: Esplaned Beach
Hahhahaha.....

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Ya Allah ya Rahim, terima kasih kurniakan aku keluarga yg bahagia. Syukur alhamdulillah


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُُ


بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ ٍ
ِYa Allah Tuhan Seru Sekalian Alam...
Tiada henti mengucap syukur kehadrat-Mu, atas segala nikmat dan barakah yang telah Engkau berikan kepada kami.
Ya Allah Ya Jalilu,Tidak ada yang dapat menghalangi daripada apa yang Engkau berikan, dan tidak ada yang dapat memberikan yang Engkau halangi.
Ya Allah,
Engkaulah Yang Maha Sejahtera, kepada Engkaulah kami mengharap kesejahteraan, maka hidupkanlah kami dalam keadaan sejahtera. Masukkanlah kami ke dalam syurga sebagai tempat kesejahteraan yang telah Engkau berkati.
Ya Allah Ya Ghofur, Ampunilah kami, kasihanilah kami, luaskanlah dan angkatlah darjat kami, limpahkanlah rezeki kepada kami. Berilah kami petunjuk dan kesihatan, berilah keampunan kepada kami.
Ya Allah,
Hanya kepada-Mu kami berpasrah diri
اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن

____________________________________________

"Aku merasakan getirnya bangun malam selama 20 tahun. Aku kemudian merasakan manisnya bangun malam 20 tahun berikutnya." - Thabit al-Bunani


No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...