Thursday, June 25, 2015

76. Nasi Goreng Seafood

Assalammu'alaikum (",)

Haaa...ini pulak kakak aku yg goreng. aku kalo nasik goreng aku lebih suka bawang dan cili yang dihiris jer...takyah tumbuk bagai..letak telur...dah...tambah bilis goreng yg rangup perh.....memang aku layan la....so ni kakak aku buat sbb ada lebihan sotong dna udang...simple jer pon..sapa lah tak pandai buat kan....hhehheheeh

Bahan-bahan
Nasi 1 mangkuk
udang 1 mangkuk
sotong 1 mangkuk
cili merah 2 batang
bawang merah 4 ulas dihiris halus
bawang putih 2 ulas dimayang
serbuk 3 rasa secubit
garam dna pak aji
telur 2 biji

Cara-cara

Tumis bawang merah, cili, bawang putih dan masukkan udang dan sotong. bila dah layu masukkan pula telur dan kacau. kemudian masukkan nasi, disusuli oleh garam, pak aji dan serbuk 3 rasa, gaul rata. siap!!!



No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...