Tuesday, April 29, 2014

Akhirnya...! U Can Walk My Dear Aleesya

Assalamualaikum...

Mak aiii dah basi baru nak hapdet...heheeh..aku kekeringan idea ni...then aku teringat moment aleesya melangkah ke fasa baru yakni nikmat "pandai berjalan"...macam main main pun ada..mcm di plan pun ade..tau tak bile dia pandai berjalan???....sangat betul tekaan kiteorg...selalu we olls kate entah entah aleesya ni jalan bila dah pijak tanah semenanjung...yes it's TRUE... dia pandai berjalan masa usia lebih kuran 1 tahun 3 bulan 10 hari mcm tu... tanggal 06 April 2014...di rumah papa di Putrajaya. masa tu baru balik dr kampung...aku ckp mcm ni..aleesya cuba belajar berjalan...papa pegang bellon ni..kite tengok aleesya ni kalo leka dia tak ingat dah dia tengah buat ape...so papa peganglah bellon tu dgn jarak 9 langkah mcm tu..aku lepas kan dia ckp ok aleesya take your ballon there and come back here!!! dia ni kan allergik pada bellon soooo....tiba tiba.....eh eh....sampai kat papa dier....waaaaa aku terharu giler and rasa nak nangis and bermula dari situlah dia dah dpt license and kaki...asek keluar masuk bilik siap tak mo tido sbb teruja yg amat..habis maknek dia yg dlm bilik dier terjah...aleesya ni walaupon lambat berjalan tp dah pandai dia terus pandai....alhamdulillah..akhirnya...heehhehe...

jom layan jap moment tu...

 eh eh actually ni masa siang..dia dah pandai mlm tu..ni nak p jalan jalan jer... :)

 dengan Mak heheheeh  


 hehehe....aku get ready dah tunggu d garisan penamat

 patah balik......


Kesimpulannya....
aku bersyukur sangat dengan anugerah Allah yg ini...dia lah pengubat luka lara aku. pengubat rindu dikala mister paddaAppa aku jauh...heheehh....sekarang dia dah makin becok..and lari sana lari sini... dan blh tolong sepahkan barang dan tolong yg betul betul tolong....hehe... i love you sayang.... mama sayang Nur Aleesya Amani emmuahhh.....

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...