Wednesday, April 23, 2014

KeAlergikkan yg Kepelikkan

Assalamualaikum wth...

Wallah...dah bersawang dah blog aku ni kot...lama nyer tak hapdet blog ciput aku ni...bukan aku takde masa..siyes aku cuti bermasak masak sekarang ni..huhuhu..apesal ek...huhuh malehnya nak bgtau...xpenting pon kan...hihi..actually...cisssss....nak jugek buat suspent sound kan..kekekeke...jgn mare daaaa....tak aritu kan masa aku balik KL sbb nak jumpe mister paddaAppa aku and family motha in Lo aku..aku kena alergik..sebenarnya aku xtau ler nak kata alergik ke dak..sbb nyer ni kali ke3 aku g medical check up. semuanya jawapan lain lain..

Alergik ni sejak aku mengandung anak pertama aritu...sapa lagi dak Aleesya ler..mule kena kat jari kot...gatal gatal mcm ade bijik ade gelembung gelembung air tu..pastu hilang lepas beranak! then agaknyer dlm bulan 2 ker bulan 1 tahun 2014 datang balik..aku hengat elergik ler sbb prasan bile makan telur je datang ler gatal gatal...pastu aku g klinik pakar kulit ni...dia kate alergik..ker dia ckp mcm tu sbb aku ckp aku makan telur je gatal..so dpt ler anti-fungus & anti-bacteria serta ubat sapu..Rm200 ambek kau..alhamdulillah ok ...baik...
senyum aku..:)

Pastu aku balik KL kan..biasa ler balik kpg n jumpe husband mood makan tu berkoba koba...makan jer lah ape ade hal... seingat aku ada dua kali mkn seafoods. mestilah mkn kan dah sedappppp huhuhu





Haaa..nampak mcm ok jer tak terukk....cube hayati rase kegatalan die....tak lena tidooo OOO

Pastu start balik dahhh...uwaaaaa!!! dia start masa dah nak balik miri...mule membengkak..mule mula mcm gelembung air pastu air dlm tu bertukar nanah..tp nanah dia tak pecah...aku tak tahan aku pergi klinik yg ada panel...gatal tu dtg especially malam....doktor ni plak bgtau ni bkn alergik...tp ni sumthing terkena chemical...aku blur...contoh doctor??? ini ha...macem kena itu chemical macem yu kupas itu bawang...what??bawang!! aku lg blur...how come maa....bukan sabun ka doktor...no...kalau itu sabun semue tangan kena ma...kalo alergik satu badan jugek...oh yer tak yer jugek...aku mula berfikir...ini yu kena hujung jari sahaje..so doktor sy kena stop masak ka???doktor gelak...hahah...blh kah stop masak??? aiyo doktor sy masak ari ari..tidak apa lah....yu ambek nanti satu ubat sapu sama vitamin E...jgn dulu kasi kena itu jari. tengok mcm mana.. aku mengiyakan sahaje...pastu aku tengok vitamin tu vitamin C... ahh lantak ler...mungkin aku salah dengar donggg....

So lepas 1 minggu lebih..hingga hari ni 24/04/2014.... jari aku dah ok dgn tidak pergi memasak ape ape kalo masak pun pakai glove..kecuali goreng telur....aku ada gak makan telur n udang kot die dtg balik...tp xde..maknenye betul lah kot.... macam pelik kan..aku yg suke nak try and error masak ni blh dpt alergik mcm tu...huhuhu..tapi xpelah mungkin ada hikmah kan.... soo sebab tu aku x hapdep ape aper lgi ni..tunggu ye..dah ok bebeno aku hapdet...taraaaa...... tp aku ada gak google kot kot ade insan lain yg mcm kes aku ni...memang ade...so tak pelik sangat lah kan...


heheheheh...

#aku yg keboringan xde ape nak di hapdet!

tunggu resipi Carbonara Spagetti aku next entry k!

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...