Tuesday, February 18, 2014

08. CUCUR SUSU LEMAK MANIS

Assalamualaikum wth.

..mcm biasa sebelum nak beradu aku nak share satu lg resipi simple utk buat cucur..nama dia cucur lemak manis and memang lemak-lemak gitu. Budak-budakpon suke. Ok jom kite tengok resipi jom


Resipi: Cucur Susu Lemak Manis
Sumber : azlitamasammanis


Bahan-baham

1 1/4 tepong gandum. Aku pakai tepong halus
Sedikit garam
1/2 sk baking powder
1/2 sk soda bikarbonate
1/2 gelas susu segar
6 sudu makans susu sejat

Cara-cara

Ayak tepong dan masukkan geram, baking powder dan soda. Kemudian tuang susu segar diikuti susu manis. Kacau. Goreng bulat bulat mcm buat cekodok.





 ♥♡ sedap dimakan begitu sahaje sambil layan tivi ngeeeee ;)




♡♥ goreng bulat bulat ;)



Komen aku → cucur ni sedap and sesuai utk kanak-kanak yg suke kan cucur kosong...bile buat guna susu mesti dorang lg suke kan :)


Ok...jgn tak cube..gudnite. assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...