Thursday, June 4, 2015

Cuak !! Risau

Assalammu'alaikum (",)

Tengah menaip ni aku memang tengah cuak giler T_T ....pagi pagi siap siap nak p kerja tengok phone En. hubby call, bgtau gempa bumi kat Ranau Sabah...ingatkan dia gurau je yerlah aku kan baru je balik dr sana....bukak group whatsapp berdesup kawan kawan sabahan aku update....ya Allah betullah....



Kuaters Sekolah Ranau



 Laban Rata, gunung Kinabalu



Ni gambar dapur rumah kawan aku, mendy...



Actually hubby aku baru je sampai Ranau semalam dr KL. sebab nak buat liputan open house pesta keamatan. dia kata nasib baik aku dan family dah balik Miri..tp tu laa aku pulak yang risau.. ni whatsapp pulak berdesup masuk update dari kawan kawan bgtau memang tengah gempa bumi...Ya Allah takut nya.walaupun beberapa saat sahaja tp bg kita yg tak pernah alami tu mesti berasa insaf kan.

"Ya Allah Engkau selamatkan lah suami ku, sahabat-sahabatku serta semua rakyat Malaysia dan di mana jua kami berada. ya Allah jika ini amaran dari mu atas kelalaian kami, ampuni lah kami ya Allah. jangan Engkau hukumi mereka yang tidak berdosa Ya Allah. ya Allah lindungilah kami ya Allah. ameen ya rabbal alamin."

*********************************************************************************


وَاخْتَارَ مُوسَىٰ قَوْمَهُ سَبْعِينَ رَجُلًا لِمِيقَاتِنَا ۖ فَلَمَّا أَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ قَالَ رَبِّ لَوْ شِئْتَ أَهْلَكْتَهُمْ مِنْ قَبْلُ وَإِيَّايَ ۖ أَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ السُّفَهَاءُ مِنَّا ۖ إِنْ هِيَ إِلَّا فِتْنَتُكَ تُضِلُّ بِهَا مَنْ تَشَاءُ وَتَهْدِي مَنْ تَشَاءُ ۖ أَنْتَ وَلِيُّنَا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۖ وَأَنْتَ خَيْرُ الْغَافِرِينَ

Dan Nabi Musa memilih tujuh puluh orang lelaki dari kaumnya (untuk di bawa bersama ke Gunung Tursina) pada waktu yang telah kami tentukan. Maka ketika mereka digegar oleh gempa, Nabi Musa merayu dengan berkata: "Wahai Tuhanku! Jika Engkau kehendaki, Engkau boleh binasakan mereka bersama-sama denganku sebelum ini. Adakah Engkau hendak membinasakan kami disebabkan apa yang telah dilakukan oleh orang-orang yang bodoh di antara kami? (Apa yang mereka telah lakukan) itu hanyalah cubaanMu. Dengan cubaan itu Engkau sesatkan sesiapa yang Engkau kehendaki dan Engkau beri petunjuk kepada sesiapa yang  Engkau kehendaki. Engkau jualah Pelindung kami; oleh itu ampunkanlah kami dan berilah rahmat kepada kami, kerana Engkau jualah sebaik-baik Pemberi ampun.

Al-araf ayat 155

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...