Monday, November 10, 2014

47. Umai @Umei Sarawak

Assalammualaikum

Menu kedua hari sabtu lepas. Ikan disedekah oleh hj. Matnoor kawan opis aku. Tq... tp x dpt lh buat terus. Kena tunggu aku x keje baru dpt buat. Aku x pasti ni ikan apa lupa pulak padahal dah tanya. Biasa org pakai tenggiri ke..bla bla bla (x tau lg ikan apa hahahaha hampehhhh)

Pakai obor obor pun blh..simple je.yg pasti ni mknn tradisi Sarawak

Bahan
.ikan yg dah dihiris mcm dlm gambar. Buang tulang yer
.cili merah/cili api
.bawang merah
.jus limau
.sedikit kulit limau
.sedikit halia
.sedikit garam
.sedikit cuka (xmo pon xpe)

Cara
Hiris nipis kesemua bahan. Perah jus limau dan bubuh garam. Perap 1 jam atau lbh. Siap. Senangkan mcm ABC !


No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...