Monday, August 11, 2014

Raya Kami 2014

Assalammu'alaikum wth

Tahun ni raya simple jer..sesimple simply siti hihihi...takdelah ala kadar jer...lagipun tahun ni Malaysia berduka setelah peristiwa MH370 dan MH17. tak dapat bayangkan ahli keluarga yang terlibat dgn nahas ni. sehingg tarikh blog aku ditaip ni...blm selesai lagi utk penghantaran jenazah mangsa pesawat MH17. Ya Allah semoga Engkau permudahkan segala urusan ahli syurgaMu ini ya Allah. sama jugak dengan Bumi Gaza yang sedang bergolak. kadang kite gembira menyambut kemenangan lebaran tapi kadang kite lupa jugak bahawa mereka sedang berduka. bagi aku cukuplah raya kalini utk anak aku. plus suami aku pun tak cuti raya tahun ni. akupun tak balik beraya di pihak suami. ya Allah semoga Engkau panjangkan umur kami untuk bertemu lagi dengan Ramadhan dan Lebaran tahun berikutnya. Ameen..

tengah aku tulis ni hujan tengah lebat tau.Allahumma Sayyiban Nafian. Ya Allah Engkau turunkanlah hujan yang bermanfaat. moga-moga bekat hujan rahmat ni berkuranglah jerebu dan bahang kepanasan bumi. pandang kat anak aku #Nur Aleesya..heheh....awalnyer dia tido malam ni. seawal jam 5 lebih petang. lepas mandi dan susukan dia, dia terus lena...selamat malam sayang..

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●

Cerita Raya...
Alrite...raya tahun ni kami cuma raikan mcm biasa jer. tapi tahun ni dan tahun lepas aku masih tak berkesempatan nak solat sunat hari raya. sbb uruskan aleesya. sedih jugak lah sebab biasa aku pergi dengan mak. siyes takde pulak airmata aku mengalir saat suami takde beraya bersama. mungkin aku malas nak fefeeling sangat kot...inilah kali pertama aku dan aleesya beraya tanpa papa... hopefully tahun depan kita dapat raya sama ekkk papa.. Inn Sha Allah...

aku takmo citer panjang...aku letak gambar je lah ekk..nanti kalo rajin sikit aku edit lah story nyer kih kih ki

 ..rumah sepupu....saje jer bawak aleesya..
 Lepas jer solat sunat..jam 11 kami ada majlis merisik utk adik aku Rafiq dgn pilihannya Anie...alhamdulillah..

 Awap pagi.... baju beli dekat manjakuhappy :)

 Family belah en, suami...kiriman melalui group whats app...encik suami pun xde dalam tuh...tahun depan lah ekkk....best nyer kan meriah jer...

 Ni raya ke-dua kami pergu rumah sedara belah bapa!! kami blue team yeahhh

 Ajim and dedek & Wa Im

 Nampak tak tangan aleesya tu hehehehe... :)

 Tiramisu Cheese..hantaran belah perempuan utk lelaki...untungkan lelaki dpt makanan..dap nyer... :) terima kasih ehehehe

 Tangan sapa tu?? aleesya ler.....tart by my kazen sedap oooo!


 Rumah Angah

 Rumah Kak Marria & Cikgu Alhadi

Dengan adik aku atau Yak aleesya panggil




                                       FM xosmetics (fm) perfume tu ..original tau...










...... tha tha...... utk next entry! Reunion raya ;)

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...