Saturday, August 30, 2014

Kebun || Progress 30 August 2014

Assalamualaikum....

Minggu ni dah minggu kedua aku punya semaian rasanya...dan ni adalah sedikit gambar yg aku snap..ade yg aku edit...dan ade jgk yg aku tak larat dah nak edit...lantak lah di masuk terus dlm blog hahah...minggu ni aku busy giler sebenarnya. dgn peak period di tempat kerja, dgn exam nyer minggu depan dan dengan tittle aku konon nya super the mama!!! yaaaaaahhhhhh!!!! haaahhaahhaha :D


Tapi dalam sibuk aku ni..aku still dpt luangkan masa semai benih baru..tp tak habis yg aku semai..ada lg yg lain tunggu masa sesuai aku start balik. 

 Hari ke-6 ....hehhehe happy nyer rasa...

 nampak meriah kan...

 Ni jagung tau..tp aku tanam lain sikit...aku tanam dalam kumpulan...mana ade org buat mcm tu..hihihi..tapikan...yg aku geram...rumah aku ni takde ayam...tp bila tanam je apa apa mesti ayam luar dtg ... kesian tanaman aku..ada yg baru nak tumbuh dah kena gegettttt....gerammnyer....baru baru ni bunga matahari aku..punyalah dah tinggi tumbuh skali patah..tu pasal aku terpaksa pindahkan dan letak kat beranda rumah.... demi nak lindungi mereka mereka ni....

 Ni last week bawak kakak g kebun..seee jagung baru nak menunjukkan diri. usia jagung ni 2 minggu time tu..kakak mcm yeryer je kan hahhahaha...

 kakak sangat exCiteddddd !!!
 Kami dah nak balik daaa.....

 Tiap petang kakak akan ckp...
mama...atang (naik atas)...dah sampai tingkat atas,,,dia akan jalan laju laju dan menuju ke beranda...sekali lagi.. "mama.....wowok (air)....terus siram (renjis je pun).....hehhehhe

 sangat sopan amoi ni menyiram tanaman.. :D

 pindah kan sini kejap sementara nak tunggu pergi kebun

 timun........ heeeee best nyer..


 sawi.....segerombolan.....

 ni lah bunga matahari aku yg kena makan dan pijak oleh ayam tu....sian dier.....
pasni mama jaga dia betul betul tau..

 kangkung....

 macam macam ado....

Cili baru di tanam...harap tumbuh lah ia..

So.......itu je la...ade lgi gmbr lain tp malas lah nak cari sbb mata aku dah sgt lah azab ngantok.....jumpe lg for the next entry k!!!!! bye.......................

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...