Monday, May 19, 2014

21.Kek Minyak Versi Kukus

Assalammu'alaikum wth


Masuk dlm bekas utk Adek, Azeem dan Aleesya bekal sekolah...erk....Aleesya pun school ker???

Bila sebut pasal anak kan...semua ibu/mama/ummi/mak/mummy/mom/mamak akan cuba usahakan yg ter mampu kan. takde ibu yg sanggup tengok anak dalam keadaan sedih ke, dalam keadaan deman ke, dalam keadaan kelaparan ke, kesunyian ker..dan apa jer situasi ibu memang nak anak-anak hepi jer kan...sama lah macam kite kecik-kecik dulu...Emak kite sanggup buat apa ajer demi anak-anak...tak kire berhujan berpanas asalkan anak-anak makan. biarlah mak tak makan asalkan anak-anak cukup makannya...Subhanallah besar sungguh pengorbanan seorang ibu...sama jugak seorang bapa...tiada tolak banding nya. masa aku kecik-kecik dulu..aku ada 10 adik beradik, 3 perempuan & tujuh lelaki. cuma abang aku yg no-5 telah kembali kepada pencipta pada usia 2 tahun kalo tak silap sebab sakit. Al-fatihah utk Arwah Muhammad Ali bin Jinil. abang, walaupun kamek sik pernah jumpa abang, tp d hati kamek abang sentiasa ada.. sayang abang...kita jumpa di akhirat sia k abang... :(

Alrite...cukuplah itu intro aku ...kang start pulak adegan air mata..dah lah aku ni cengeng...congek..sikit sikit mula lah nak hujan walaupun aku ni hati batu...erkkk...yer ker....heheheh...

Buat mak.... kamek sayang kitak mak..Dunia dan Akhirat kamek..buat mak mertua...Jue sayang mak Dunia dan Akhirat Jue..innsyaAllah



Ok back ikut topik...sebenarnya aku ni buat suka-suka jer..sbb bila pandang Aleesya hati aku ni risau bile dia tak makan sangat. currently aku dah tukar dia susu PediaSure since susu tu agak baik and sesuai utk baby 1 tahun-13 tahun yg tak gemar makan nasik. mule mula dia reject gak lah tp lama lama alhamdulillah ok dah...cuma aku selang seli kan dier dgn susu dumex jugak sbb slow-slow kan..and offcoz susu mama dier ececehceh......alhamdulillah walaupun tak fully bf sekurang-kurangnya rezki dier masih ada..hopefully sampai aleesya genap 2 tahun innshaAllah

So bile aku pandang je dia minggu ni asek makan biskut...stok kek dah habis..sbb stiap kali buat kek bukan utk dier jer...dgn baby baby besar sekali kikikiki....but im still enjoy and loveeeeee to bake! kan semalam aku sakit kepala bagai nak pecah kan..sampai rumah dah ok dah..hati ku berkata cewah...nak buat kek minyak la..tp nak kukus jer...ingat nak buat mlm tp aleesya biasa tido awal dgn aku aku sekali hanyut...ape lagi...aku angkat lengan baju....gulung setingginya..ambek apa yg ade...zasssss Siap....hahhaa... alhamdulillah....malam tu dah siap and sempat post kat FB ekekekkeek :))
over nyer aku......hahahah

Ok resipi ni aku bagi link Kek Minyak 

Tapi kali ni aku Kukus sebab nak ubah citarasa and tekstur..kek ni sebenarnya sedap kalo makan panas-panas...bg tekak aku ler taktau ler korang...aku suggest nak lg ummmpssss gittew korang bubuh lah horlick ker, cheese ker.... mesti sedap...aku tak sempat nak tunggu cheese cair....



Orite....jumpe lagi yer next entry... Assalammu'alaikum... :)


No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...