Tuesday, September 1, 2009

seketika....

kejap tadi aku dpt mesej dr seseorg...entah la..aku tak tau..dia cukup baik dgn aku..walaupun aku tak kenal dia secara real..tp dia selalu memberi aku nasihat, peringatan dan ilmu2 keagamaan utk dikongsi bersama..dia cukup sempurna sebagai lelaki. cukup lengkap dan cukup package utk dijadikan calon suami kepada seseorg wanita..antara aku dan dia cuma kawan..blh jgk dikatakan seperti abg dan adik..dia jgk sedia maklum bahwa aku sudah memiliki calon suami..namun kadang kala terlintas di benak fikiran ku, perasaan utk cuba membantu nya..memberi kebahagian utk nya dgn cara apa skalipun..sbg adik, aku cuba utk menolongnya...memberi kata2 semangat utknya terus berjuang utk berperang dgn penyakit yg dihidapinya..dia cukup baik..pernah skali dia call aku masa aku d kampung, dia bacakan zikir dan seluruh ahli keluarga aku dengar melalui telefon..sungguh merdu dan syahdu..d kala malam dia selalu mengirim kan SMS nyer supaya aku menunaikan solat sunat tahajjud..semua peringatan dan nasihatnya aku ambik sebagai ilmu yg tak mungkin aku perolehi dgn mudah..



namun kadang kala aku takut, aku takut bila tiba2 dia mengatakan hatinya teringat pada ku..dia benci perasaan itu..pada ku jika itu sebagai tanda dia mengingati ku sebagai sahabat mahupun adik tidak mengapa tp andai sebaliknya....aku jd gentar..apa yg aku lalui dalam hidup cukup membuat kan aku sedar..aku tidak ingin utk memberi atau menaruh harapan pada mana2 lelaki yg aku kenal cukup lah sekadar teman atau sahabat..kadang kala aku jadi tak keruan...hidup tak bersosial terasa sunyi malah kita perlu utk bersosial..aku cuba menjaga batas2 pergaulan ku.aku cuba utk menjadi muslimah yg patuh pada agama, yg ingat pada pesan org tua ku, yg mendengar nasihat dr abg2 serta kakak2 ku.



di lubuk hati ku, hanya doa mampu ko panjat agar sahabat2ku dikurniakan kebahagiaan..diberi kegembiraan dan persahabatan ini akan tetap terjalin sampai bila bila...terima kasih sahabat2 ku...

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...