Wednesday, September 2, 2009

Persoalan dalam Buletin Tagged

Soalan: Manakah lebih mudah BERBASIKAL ATAU BERAGAMA??


a) ALLAH dan Rasul yg tahu..**(JAWAPAN YANG TIDAK HARUS DIPILIH)**


b) Ntah la,malas nak fikir... cikgu aku xpenah ajar pun bab ni,, kalau aku bagi pendapat atau jawapan pun bukan ada adiah..kedekut betul mamat ni,,
**kalau dah spesis penyakit malas ni,xleh wat per dah -ed-**


c) Sudah tentu berbasikal,boleh dikatakan s
emua orang pandai berbasikal.Kanak2 umur 4tahun pun sudah mahir menguasainya..Tapi kalau agama berapa ramai yang kanak2 yang boleh beragama?Malah bukan sahaja kanak2,orang dewasa pun belum tentu boleh membawanya.. Tambahan sekarang,zaman moden akhir zaman.. Mereka yang boleh baca Al Quran pun tak ramai,yang boleh baca pula tak mahu amalkannya..
KEPUTUSAN MUKTAMAD "BERBASIKAL LEBIH MUDAH DARI BERAGAMA"
** Sabar2 -ed- **

d) (xsetuju dengan jawapan c)..Beragamalah lebih mudah... semua orang tidak kira peringkat umur boleh beragama dan tidak seperti berbasikal hanya terhad kepada orang2 tertentu sahaja. Orang buta,orang yang tiada kaki dan tangan tidak boleh berbasikal... dan mereka2 yang buta,pekak,bisu,cacat atau apa2 pun keadaan fizikal mereka masih boleh beragama.. Kanak2 berumur 4tahun boleh beragama dengan tahap agama umur 4tahun. Mereka yang tak mampu baca Al Quran masih boleh belajar dan itu juga dikatakan agama..
KEPUTUSAN MUKTAMAD BERAGAMA LEBIH MUDAH JIKA KALIAN MAHU BERAGAMA!!!!!
**??? -ed- **

e)**boleh sertakan jawapan sendiri (tidak melebihi 18juta patah perkataan)**


(PERINGATAN: SETIAP JAWAPAN TIDAK DISEDIAKAN HADIAH..SEKIAN TERIMA KASIH)
** sama2 -ed- **


salam...

muhammad islam apakhabar...first baca buletin rasa keliru lak..apa sebenarnya muhammad nak ni..tp jawapan dia bergantung kat kite kan.kte nak pilih berbasikal atau beragama...mana lebih mudah? right?

pd lia laa...(ni nickname aku kat ruangan tagged ) berbasikal tu mudah kalau ada keinginan, hasrat, cita-cita dan ada perasaan utk mencuba dan belajar pasti akan jd mudah..

beragama pulak, mudahnya kalau kita sendiri lahir sbg islam..keluar dr rahim ibu sebagai muslim..mudahkan..kita insan terpilih utk menjadi penganut yg beragama islam...cuma nya, islam pada nama blm tentu kita islam pada hati dan amalan kita..kalau kita ikut pada semua perintah Allah dan meninggalkan larangannya, semestinya kita dikatakan yg beragama tp mudah atau tidak terlalu subjektif...sesetengah org ujian berbeza dr Allah tp andai kita tahu setiap ketentuan itu dtg dr Allah pasti kita tidak akan merasa beban kan..bukan ke Allah tidak akan menguji umatnya melebihi kemampuan umat-Nya sendiri..

huh!!terima kasih (maaf kalau pndpt sy awak tak fhm..itu cuma pndgn sy)...tQ...

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...