Thursday, May 28, 2009

27th May, 2009



saat dan ketika ini, aku baru jer selesai menunaikan kewajipan aku pada yg Esa menunaikan solat maghrib..agak lama aku dah tak update blog aku ni..rasa rindu pada blog aku ketika ini makin meluak2..bukan aku tak nak update Cuma keadaan aku skrg yg busy dgn tugas kerja menghalang aku utk menghasilkan karya aku..pada masa yg sama keadaan aku skrg ni yg bnyk habiskan masa dgn terkejar ke sana dan kesini hasilnya aku tak berkesempatan utk menulis..ehh menulis ker…menaip la..tp takper la..aku masih ada kesempatan utk menaip ni pun dah bersyukur,,ni pun laptop kak ina aku pinjam utk seketika..laptop aku, aku dah pass kat adik aku so utk menaip time kerja memang takde masa la..

apa point aku arini ekk..ermm..arini 26th may, 2009, selasa…as usual aku pergi kerja dgn langkah penuh keyakinan walaupun fikiran ku sedikit bercelaru dgn urusan kerja..sejak akhir2 ni banyak kerja aku nak settle..namun aku tetap gagahi jua selagi aku mampu. Seawal jam 5:05 minit pagi aku bgun utk solat subuh..then aku tertidur balik utk seketika kerana mengantok sgt…bila aku teringat aku janji nak masakkan sarapan utk pg ni, aku gagahi utk ke dapur..aku masak simple jer, mee goreng dan geng ku masak nasi goreng. Kebetulan kat rumah skrg ni ada kak lin and anak2…arini balik limbang..hurm…I’ll be missing u nisa….the nice baby..very cute….geram tengok..huhuhu~~ rasa teringin pulak nak ada anak hehheheheh…

then aku mula dgn settlekan kerja aku..kali ni client aku mesti sakit jantung tengok cukai tertunggak dia..ahh..pusing aku jadinya..macam mana aku nak bgtau ekk?? Sebolehnya aku berusaha utk tolong client aku kurangkan kadar cukai..tp how?? Itu semua dah ketetapan dr pihak LHDN..aku ingat lagi brapa kali ntah aku ulang alik dr off ke pejabat lembahaga hasil dalam negeri semata2 nak settle kan case ni..dan arini keputusan nya dah keluar..aku pasti client aku terkejut..but what to do..aku kena bgtau n advice them as well..selang beberapa jam..sebelum aku nak settle kan case tu, aku settlekan dulu kerja aku yg lain n urgent..yes settle alhamdulillah..client yg aku dah agak terkejut dgn kadar cukai tu, call aku..n kebetulan aku yg jawab phone..huh!! dia Tanya kenapa mcm ni kenapa mcm tu n bla bla bla..aku esplen satu satu tp tak tau ler dia faham atau tak…as long as aku boleh tenangkan client aku n aku janji aku akan Bantu semampu mana aku boleh..then pendekkan citer.aku call officer LHDN yg handle file client ni, aku mintak penjelasan dan akhirnya, aku mintak jasa baik client aku utk dtg jumpa aku skrg supaya aku blh advice n bg penjelasan sepenuhnya..alhamdulillah, semua kesenangan dari Allah utk memudahkan urusan kerja ku..akhirnya client aku faham..huh! alhamdulillah..lega rasa hati..satu kerja dah settle..sekurang2nya aku dpt bg sedikit ruang utk client aku menarik lafas lega..syukur alhamdulillah..

then, arini jgk aku tanpa diduga telah bertemu kembali dgn jiran aku..seingat aku lebih dr 10 thn they all pindah ke semenanjung and suddently aku terjumpa kat facebook kawan skolah ku, mya…alhamdulillah..mcm tak caya jer tp itulah ketentuan dan takdir Allah, di mana2 pun kita brada jika Allah ingin kan, semuanya pasti terjadi..well, jiran aku tu nama they all ija, noor, pini, anggi n yg bongsu anaz..ija n pini dah kawen n masing2 dah ada anak sorang..waa…dah besar panjang rupanya..mcm aku tak percaya la..dulu2 semuanya masih kecik lagi..aku ingat lagi dulu2 masing2 suka main kaki tiga, rondess, kelapek, basikal n banyak lagi..and now dah kawen..memang aku rasakan satu kegembiraan yg tak terhingga dan setiap mesej aku di balas dgn cepat…syukur sgt..mudah2an ikatan kita semua akan berterusan keep in touch…;-)

then..next good news aku dpt..masa aku tengah layan frenster, aku saja nak carik kawan2 lama aku dalam fs memandangkan fs lama aku dah takde…sapa suruh aku deleted n bukak baru…aku nampak kawan aku, Nur adzima dzulkarnain, ex calssmate aku masa kat ums, menjemput semua kawan2 dtg majlis walimatulurus pada 30 may ni…waa..alhamdulillah…tahniah dzima…jojo tumpang gembira..happy sangat dgr khabar gembira dzima Cuma jojo mintak maaf pasal jojo tak dpt dtg..kebetulan jojo balik miri…dzima punya kenduri d tawau, sabah. Papun doa jojo sentiasa mengiringi dzima..semoga dzima bahagia hingga akhir hayat ya..amin amin amin..sebut pasal kawen, semakin ramai kawan2 ku yg dah mendirikan masjid. Alhamdulillah, aku percaya mereka sumer dah hidup bahagia kan..seronok aku tengok org berumah tangga, punya famili punya anak2..aku bila ekk..hehhehe..insyaAllah, andai datang seru ku, pasti aku jua akan mendirikan masjid…sabar jer lah ekk..hehheh..

then..dalam 4:45 pm…rais merangkap coliq aku, panggil utk makan2..opps..baru teringat, ada farewell party utk sahabat aku merangkap coliq aku jgk, ayati @ ati sebagai auditor..arrr sedihnyer..tp aku tumpang gembira sebab ati dah dpt kerja government..alhamdulillah, semoga ko terus berjaya tie…sedih nyer aku sebab pasni takda lah kawan aku lagi utk makan sama2..especially ari jumaat..pasti aku kesunyian..mula2 yg pergi kak sunarti, disusuli dgn boss daud, dyg, kak lin dan yg skrg ni atie..arrr ;-( aku pasti akan merindui mereka semua.. tp apa boleh buat, itulah kehidupan..adat dalam kehidupan…tak selamanya kita akan bersama..walaupun kita rapat tak semestinya kita akan kekal bersama2 selamanya..yg pasti sahabat, segala jasa dan pengorbanan kalian akan aku kenang sehingga akhir hayat aku insyaAllah..semoga kalian beroleh kegembiraan dan diberkati Allah swt selalu..

n now dah 7:47pm, aku rasa dah cukup lah aku menaip ni..kucing aku pun aku belum bg makan..kesian dia kan..and aku pun nak solat isyak dah..kepada yg membaca ni…suka aku nak ingatkan diri aku sendiri dan kalian…hargailah sahabat anda sebagaimana anda menghargai diri anda sendiri…kerna dalam persahabatan tiada erti jemu, tiada erti perpisahan selagi hayat di kandung badan….

Wassalam…… nantikan blog selanjutnya..

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...