Monday, May 12, 2014

18.Kek Batik Cheese

Assalamu'alaikum...

hihihi...kalini background aku dah berubah sikit...sebelum ni kaler pink gittu...now dah warna kebiru-biruan..sejuk mata memandang kan...chewah...nak pujian ker?? erkk....tak kuasa hakak...hahah...

Alrite kali ni aku nak share satu lagi resipi...baru tak baru lah tapi memang dah lame..lagipun dah berlambak sebenarnya..tapi version kali ni aku tak tunjuk step by step lah ekk pasal kek ni aku dah selalu sangat buat tp tak pernah update blog..so gambar aku takder...alaaa...takkan itu pun nak merajuk..

Bila buat kek ni kan..aku mesti ingat kat kampung...pasal first time aku bawak balik masa tu lepas kahwin lah rasanya berebut nak makan kadang tak cukup..seronok ape bila kite buat sesuatu tu tiba2 dia jadi macam kena hinggap sarang tebuan..perlu ker nak sama kan mcm tu rasanya tak hokkay...huh!

ok lah aku malas nak membebel..kalo nak ikutkan aku nak jer bg intro yg baik-baik dan selitkan dengan ilmiah sikit kot kot blh la bg pahala kan..tp tu lah aku sendiri dah lama tak pergi and hadir usrah....sedei tau.....ada pun pergi tapi jarang sangat..mudah-mudahan pintu majlis ilmu terbuka luas untuk aku ameen (tadah tangan)

ok ni resipi dier...

Resipi: Kek Batik Cheese
Sumber: Diperkenalkan oleh kakak Ipar (Hjh Ijot)

Bahan-bahan

3 Bungkus Salted Cheese
3 sudu besar mentega
1/2 tin susu manis @ 3/4 ikut suka manis you all nak
Susu segar 1 kotak
Nestum 1 bungkus kecik
250g philapheldia Cheese

Cara-cara

Kisar cheese bersama susu dan mentega.
Mula-mula sediakan loyang yg dilapis dengan aluminium foil. kemudian celupkan biskut ke dalam air susu yg dituang di dalam mangkuk.agak-agak dah lembut tp jangan sampai hancur, susun biskut sebagai lapisan pertama di dalam loyang. kemudian tuangkan adunan cheese di atas nya dan ratakan. dan tabur nestum. buat langkah ni sehingga habis dan di lapisan atas sekali adalah nestum. kemudian simpan kek di dalam freezer semalaman atau lebih kurang 5 jam pun ok. keluarkan kek dari freezer awal sebelum hendak dipotong.



 Salted Cheese... nipis jer biskut ni... made in indonesia


 tara.... ni lepas keluar dari freezer..


 waaa.... macam comel jer macam sedap jer....


Aku suka simpan dalam ni senang nak makan selain comel jer kan

Komen aku-> Kek ni adalah kek feverettttt aku...even anak buah aku 3'a and Aleesya pun sama..kalo buat kek ni satu hari dah licin...tak sempat lah nak tinggalkan utk orang lain... sangat sedap. selain biskut salted cheese, blh jugak guna biskut marie, dan biskut tiger. tapi aku tetap setia dengan Salted Cheese.....wallahhh gitu.... Really really recommended!

So.............................. rugi tak cuba..!!!

================================
Saya ada menjual SET BERSALIN produk http://www.nawalherbalbeautysarawak.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...