Sunday, September 6, 2009

Secalit harapan

aku hanya mencari kebenaran...aku hanya mencari kekuatan...aku hanya mencari kejujuran..aku hanya manusia hina yg lemah yg perlukan bimbingan...yg perlukan hidayah dan petunjuk dari Allah..aku terlalu mengharapkan kejujuran..bukan aku tidak pernah mempercayai..tp luka lama berdarah kembali..kepada siapa aku mengadu..bukan ingin utk disakiti tp kebenaran itu yg ku cari..biarlah pada Ilahi ku memohon..biarlah pada ilahi aku meminta agar diriku diberi kekuatan..agar diriku tidak lemah..aku lemah tanpa Mu, aku leka tanpa peringatan dari Mu, aku lupa tanpa mengingati Mu...Ya Allah, bersihkan hatiku..bersihkan jiwaku...jgn kau palitkan rasa kebencian d hati ini kpd insan lain..jadikan hatiku lembut utk memaafkan..ya Allah yg maha adil, andai aku insan teraniaya, kau berilah petunjuk kepada mereka. kau berilah hidayah pada mereka..aku bukan yg berhak utk menghukum mereka...

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...