Monday, August 17, 2009

lagu raya

time ni aku tengah dengar lagu raya...tinggal 2 setengah (ada lagis setengah) hari lagi nak menjelang ramadhan 2009..aku teringat kat arwah ayah..aku taktau apa akan aku rasa menjelang takbir raya dan raya pertama dan malam raya..kalau blh aku taknak lalui hari itu nanti..aku pasti akan menitiskan air mata ku..
sedih teramat sangat...

hanya mereka yg telah kehilangan org yg tersayang dan paling dekat dgn mereka akan merasa perasaan itu..tp apa nak buat, itulah ketentuan dr Allah. macam mana syg skalipun kite kat org yg kita sayangi dan dekat dgn kita, Allah lebih sayang kan mereka..sebagai anak aku cuma mampu berdoa untuk arwah ayah aku dan arawah abang aku..sedih memang sedih dan rasa hiba itu hanya dpt dirasai bila aku terpandang org lain masih di samping ayah mereka..

ayah, aku rindu padamu..
masih terngiang2 d lopak mata ku akan setiap kenagan bersamamu...
ku doakan ayah ditempatkan di kalangan org2 yg beriman amin amin amin...




Sayunyer dgr lagu ni


pagi tadi mak called, sempat aku berborak dr mula mak call aku kat rumah sampailah aku dalam perjalanan ke tempat kerja n sampai d ofis aku masih lagi bergayut dgn mak, anak buah and abang aku..

ahh rindu nyer aku pada anak2 buah. rindu dgn setiap keletah mereka..rindu dgn suara azeem yg memanggil ku 'bokkk'..padahal panggilan utk aku adalah 'ibu'...yg pasti kepulangan aku utk menyambut raya tahun ni adalah kepulangan terakhir sebagai perantau..aku akan meninggalkan labuan..





sedihnya bila aku kenangkan semua kenangan2 bersama housemates..nak tinggalkan kawan2 sepejabat, dan kawan2 serumah terutamanya...sar..aiza..kak yna..kak jija...anie and ira yg merangkap kawan aku masa kat UMS dulu...tp nak buat cemana..lumrah hidup yg bertemu pasti berpisah walupun aku sedih nak tinggalkan labuan tp dah tertulis utk aku berada di sini setakat itu sahaja..

terlalu banyk aku nak citer kat sini tp belum ada kesempatan utk aku melengkapkannya insyAllah aku akan update slalu blogs aku ni hehheeheheheheh...

time ni aku tengah kerja so aku singgah kejap laa...orite, aku stop dulu utk kali ni..akan ku update lagi utk entry setersnya...thanks for reading this!!

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...