Thursday, August 27, 2009


Hari ni hari jumaat..mcm biasa aku akan stay kat office utk temph 2 jam..biasa aku guna time ni utk surfing atau buat outstanding job..atau kalau ada benda nak settle kat luar aku keluar..paling2 pun aku akan pergi UK jerk..UK bkn united kingdom tau..tp Ujana kewangan..sajer jer..biasa aku makan soto kat sana..alamak sebut pasal soto aku jadi melior slurrpp...OOppss..puasa...

Hari ni aku teruskan bacaan Quran aku..tp sedikit kesilapan aku buat..sepatutnya aku mulakan dgn surah An-Nisa Ayat 114, tp entah aku tak perasaan yg aku baca surah Al-Maidah Ayat 114 dan terus ke Surah An-Am sampai ayat 44..bila aku dah habis baca baru aku perasaan. Astagfirulla al azim..takper..aku bukan sengaja kan..insyaAllah mlm nanti sebelum tido aku akan baca mana yg aku tertinggal..risaulah smpt tak ekk aku qatam dlm bulan ramadhan..mudah2an..maklumlah perempuan ada cuti khas lagi hehheeheh..

Bismillahirrahmanirrahim

stakat ni traweh pun aku tak tinggal tp aku tau tak lama lagi aku terpaksa tinggalkan :( tp nak buat cemana...cerita pasal teraweh, semalam hujan renyai2 lagi masa nak g masjid..nasib baik masjid depan rumah jerk..ambik payung and aku, kak yna, kak jijah atau nama glomor dia srkg mak jah...jahatnya aku buat nama dia tu..tp dia suka hihiiih :D.., ira n anie g traweh...aku n mak jah buat smpi habis alhamdulillah..tp aku kesian tengok budak2 kat masjid. bising memang bising dgn jeritan dorang tp tak dpt nak control dah..dgr2 bukan anak tempatan d labuan. semuanya anak2 warga philipina..tak pernah aku tengok kalau d Miri..itulah namanya jauh perjalanan luas pemandangan..bila time balik aku nampak dorang berebut2 nak dptkan makanan..aku jadi kesian..semalam ada pembahagian beras..aku ingatkan gula...ada pihak yg sedekahkan..nampak sangat dorang ni berebut n aku & mak jah balik je terus..bg lah peluang kat dorangkan.mungkin mereka lebih susah kan dr kiteorang..

Ni tafsir kepunyaan Mak Jah aku pinjam bawak kat Office

after balik sampai jer rumah aku call hubby jap then aku call mak..tp kak mazz ckp skrg jgn pnggil mak dgn panggilan "mak" tp panggil ummi...asal pulak?? kak mazz cakap nak tukar..hehheeh..tak kisahlah yg penting aku sayang mak aku insan teristimewa dlm hidup aku...aku borak dgn mak..ohh ummi.rindunya aku ngan ummi..then kak mazz ada sent MMS gamabr terbaru Azeem.punyer lah kelakar azeem makan biskut smbil tertito..kak mazz ckp azeem g dapor mintak biskut, then bila kak mazz g ruang tamu azeem dah tito dgn biskut dia..hahahahah..kalau aku ada aku dah eiiii.....gerammnyer....



MMS dr kak Mazz, azeem tertido time makan biskut..tak posa ekk??

then citer pasal anak buah aku, dedeq & anif pulak..puasa pertama kak mazz tanyer...dedek tak puasa ke...dedek ckp dia puasa..yg klakar bila tengahari jerk dedek bg tau kat ibu dia, "ibu jom lah masak, dedek dah lapar tok" maksud dia lebih kurang ibu masaklah cepat dedek dah lapar ni..hahahaha...ibu pun tak sampai hati...haiii....aku jd rindu dgn dorang...


Aniff @ Baby & Aliaa @ Dedeq

Beloved Kak Nana

And ni kak Nana aku baru jer sent MMS kat aku..sengaja lah tu nak bg MMS gmbr dia dgn betik kesyangan dia..waaa...nampak sedap laa....eii..melior kamek kak!!!!!

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...