Tuesday, July 28, 2015

RAYA MIRI 2015

Assalammu'alaikum (",)

Wahhh..bnyk benar nak di update sebenarnya ni.story raya, resepi...kisah sedih maksu....politik...oppsss...politik aku tak mo yer...bkn bidang aku.not in my list....sorry!!

kalini nak post citer raya d Miri. ermmm...tahun ni iouls beraya sederhana sahaja. atas sebab keadaan maksu kami yg tengah uzur dan kritikal sekarang ni. oh ya, jam ini 29/7/2015, maksu akan discharge dari hospital umum Miri. akak dan abang aku tengah buat persiapan utk tempat tidur. bnyk benda dan hal sepanjang maksu sakit. berkait rapat dengan sikap manusia. benarlah bagai di kata, bila sihat semua org dekat. bila sakit, baru kita nampak siapa sebenar saudara hatta anak atau menantu. aku xmo citer lebih kerana sedih bila di fikirkan. cukuplah aku dan keluarga aku dan DIA maha tahu. hanya doa mampu ku panjat moga segalanya baik baik sahaja.

Trip raya kali ni dr Kuala Pilah kami berangkat pada raya ke-3. kalo ikutkan memang aku rasa tak cukup beraya 2 hari sahaja di kampung belah suami. apakan daya masa awal awal perkahwinan suami ckp kite dah mulakan raya sama rata, jadi kite kena teruskan buat mcm tu. tp since raya tahun ni, suami dah ubah. katanaya tahun depan tak blh mcm ni.. at least kita 5 hari raya d kampung. letih....lagi pun x puas. yupppp memang tak puas. kedua sbb aritu beli tiket last minit so memang itu jer yg kire mampu utk di book. MAS jgn ckp la memang cekik darah...tp sebnenarnya memang salah sendiri sapa suruh tak book awal kan.... apapun, mungkin itulah rezki kami utk bersua bersama family sesingkat cuma tp penuh makna. inn sha Allah bulan October kami balik lagi sbb ada kenduri kahwin. Inn sha Allah

So kami gerak dari Kuala Pilah seawal 07:30 pagi dengan 2 kereta saing dgn adik ipar Nana & Zul. sampai airport 9 pagi dan sarapan kat Subway. siyes aku tak pernah makan subway. ni pun sebab kakak ipar aku yg mintak tapau. memang sedap dan lepas makan kami massage dulu body sbb letih. kami fly tepat jam 11.35am dan sampai Miri jam 14:30 pm...terus ke hospital melawat Maksu ku.. mashaAllah...sedih nya....maksu dah makin kurus dan rasa nak mengalir air mata...


bye bye KL....


 ni klakar.... aleesya : Papa....garu papa....gatang (gatal). loghat terengganu..... :))




breakfast kat Subway..KLIA2. baju tu papa beli..tp seluar tak leh pakai sbb longgar kat pinggang..mujur ada seluar dr Mak Ngah


kat rumah Maksu Anie...bakal adik ipar aku..

bantal busuk ku...Azeem Amamir


My cucuk....Syamil Akma


Ahkss...sempat snap gambar kat lobby Mega Hotel....padahal ioulss singgah makan kat Singapore Chicken Rice je pon...


balik dari kubur arwah ayah...bukak terus tudung...pelik rambut kakak sini mcm di dye...


ni ada rezeki lebih aku saje saje jemput family makan makan....tapi suami pulak yg keluar duit masa beli bahan2 nyer....Thanks suami..semoga murah rezki awak....

Raya ke 9 belah tengahari aku buat lasagne memandangkan ramai peminat lasagne... resipi nanti aku update yer...petang baru mkn sbb jam 2:30 kami g openhouse rumah kak maria....

 sebelum g kubur arwah ayah... bergambar dgn anak dara Doktor Aleesya

 Mak Ngah...org kuat ku!!!

 kakak aku lg nampat sweet and remaja gittew...auchhh....

baiknya abang azeem kan....


Muslimah contoh....Doktor Nur Aleesya Amani Mohd Efendi.


dengan Pak Mok alahai sedondon....


balik dari kubur....

sambung raya rumah Udak Mustapha...abang kpd Mak. tp xde pulak Udak time ni....



 Rmh sepupu abg Malek...tp wife takde sbb g kuching.

Rumah baru Unggal...nostalgia sangat rumah lama beliau...


hmmmm...ini jerlah yg sempat aku snap....yg lain tu ade lah jgk tp ada yg blur gambarnya....serius tahun ni aku langsung takde beraya dgn kawan2...lagipun aku mana ada kawan yg rapat skrg ni....kawan ada jemput kerumah tp maaf yer..tahun ni keluarga kami perlu fokus pada maksu...kami terima kehadiran tetamu....tp kami x smpt nak g melawat tetamu kecuali yg dekat dekat je....nenek rumah sebelah pun aku tak sempat pergi...aduh kecik hati dorang kan....maaf yer semua T_T

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum MasyAllah lamanya tak buka blog ni....resepi mana resepi...alahai....kelaut dalam dah resepi saya...di Facebook saya ada t...